SP: UMTS informatieavond op 28 januari

17 januari 2009

SP: UMTS informatieavond op 28 januari

Is de straling van zendmasten het asbest van de toekomst? Die vraag staat centraal op 28 januari in de Pas. Vanaf 20.00 uur komen er diversen deskundigen aan het woord over straling van zendmasten. Verder is er die avond volop gelegenheid tot stellen van vragen en discussie. De 7 politieke partijen worden om hun mening gevraagd. Kortom een avond die zeer de moeite waard is. De SP verwelkomt u graag vanaf 19.45 uur in de Pas te Heesch. De koffie staat klaar en de toegang is gratis.

Geschiedenis
De technologie van UMTS heeft op gezondheidsgebied tot verschillende inzichten geleid. Een Zwitsers onderzoek, dat zich over 2 jaar uitstrekte, toonde geen gezondheidsschade aan. Een Oostenrijks onderzoek, dat zich over 8 jaar uitstrekte, toonde in de nabijheid van een UMTS mast een significante toename aan van hersentumoren en borstkanker. Dit Oostenrijks rapport is digitaal bij de SP Bernheze op te vragen.

Motie
De SP-Bernheze heeft op 24 april 2008 in de gemeenteraadsvergadering een motie ingediend.
Een motie om te voorkomen dat er medewerking aan plaatsing van meer UMTS zendmasten in Bernheze wordt gegeven. De SP nam hiermee verantwoordelijkheid voor de gezondheid van de inwoners van Bernheze. Deze motie is unaniem(!) door de gemeenteraad aangenomen

28 januari
Op 28 januari zijn alle betrokken partijen uitgenodigd in de Pas. De stichting StalingsArm Nederland, het Nationaal Antennebureau en Monet (Telecom-aanbieders) geven dan hun visie. De 7 raadsfracties van Bernheze worden gevraagd om de partijstandpunten toe te lichten. Daarna is er een forumdiscussie met de deskundigen waarbij ieder zijn/haar vragen kan stellen. Indien u belangstelling hebt en meer wilt weten over UMTS-straling, kom dan op 28 januari vanaf 19.45 uur naar de Pas. De koffie staat voor u klaar.

De SP-Hulpdienst
De SP-Hulpdienst is er voor iedereen. Hebt u een probleem waar u niet van weet hoe u het moet oplossen? Ons team staat u ter beschikking. Tijdelijk werkt de hulpdienst vanuit Oss. U kunt terecht op de maandagen van 19.30 tot 20.30 uur en op de zaterdagen van 14.00 tot 15.00 uur aan de Linkensweg 40 te Oss.

Contact en lid worden
Hebt u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze, neem dan contact op met een van onze kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Rein van Moorselaar (tel 06-13647503) voor Heeswijk-Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode. Als u SP lid bent, of dat graag wilt worden en/of belangstelling hebt om mensen te helpen, neem dan contact met ons op.
Internet: www.bernheze.sp.nl en émail: geertvanderwielen@tomaatnet.nl

Raadslid SP

Zie ook: