SP: Sportaccommodaties verder op orde

8 april 2017

SP: Sportaccommodaties verder op orde

Met de nieuwbouw van het clubgebouw van HCVH komen alle accommodaties voor de voetbalclubs in Bernheze op orde. Sport in teamverband is belangrijk in de samenleving. Zeker bij opgroeiende kinderen. Zij leren dan samen een prestatie leveren. Een onmisbaar element in de opvoeding. Bernheze investeert daarom ook in jeugdleden van verenigingen. Jaarlijks ontvangen verenigingen daarvoor een subsidie. De SP ondersteunt dat van harte. Zo versterken we de gemeenschap van Bernheze.

Verenigingen en clubs.

Verenigingen en clubs in Bernheze hebben een goede accommodatie nodig. Dat betekent investeren in clubgebouwen en speelvelden. Kleinere verenigingen hebben een solide thuisbasis in sporthallen of gemeenschapshuizen. Die voorzieningen zijn belangrijk voor de leefbaarheid. De SP wil daarin blijven investeren. Als verenigingen en clubs geen thuisbasis hebben, is het moeilijk om overeind te blijven. Daarom is Bernheze ook aangesloten bij het Jeugd Sport en Cultuur Fonds. Het Jeugdsportfonds en Jeugdcultuurfonds vormen een landelijk netwerk van stedelijke en provinciale fondsen, ondersteund door een landelijk bureau. De werkwijze is eenvoudig, snel en niet bureaucratisch. Gemeenten zoals Bernheze met minder dan 100.000 inwoners kunnen zich aansluiten bij een provinciaal fonds. Om tweedeling te voorkomen en kinderen vaardigheden mee te geven waar ze ook in hun latere leven iets aan hebben, is het van het grootste belang dat ook de groeiende groep kinderen uit minimagezinnen kan (blijven) meedoen. Daar zal de SP zich altijd voor blijven inzetten. Een laag gezinsinkomen mag niet leiden tot uitsluiting en minder kansen.

Jan Raaimakers

Voorzitter SP Bernheze