SP Bernheze: Help SAM aan 300 handtekeningen!

6 september 2024

SP Bernheze: Help SAM aan 300 handtekeningen!

In Bernheze (kern Heesch) is een nieuwe school in oprichting. Een school voor kleinschalig voortgezet onderwijs. Geen grote fabriek. Maar dat gaat niet vanzelf. Er zijn 300 ondersteuningsverklaringen nodig. Dat kan alleen digitaal. En ook nog alleen als u een kind hebt van 10, 11 of 12 jaar. De mensen die willen ondersteunen mogen wel tot 15 kilometer van de school af wonen. Dus naast Heesch en de rest van Bernheze (Nistelrode, Vorstenbosch, Loosbroek en Heeswijk-Dinther) ook Oss-zuid, Berghem, Vinkel, Geffen, Nuland, Maliskamp en Berlicum.

Help het SAM college

In 2023 zijn we allemaal erg geschrokken toen het Hooghuis locatie Heesch werd opgeheven. Een forse klap voor het onderwijs in Bernheze. Een gezonde, kleine school met 300 leerlingen werd opgeofferd door het Carmelbestuur. (Gezeten in Enschede!!) De gezamenlijke politiek in Bernheze riep de bestuurder van Hooghuis ter verantwoording in de commissie Bestuur en Strategie van Bernheze. Helaas wilde het Hooghuis haar standpunt niet veranderen. De school moest weg! Maar gelukkig waren er twee dames die het initiatief namen om een nieuwe school op te richten in plaats van het Hooghuis. Dat werd het SAM college. Een school voor voorgezet onderwijs die kleinschalig blijft en de kinderen veel ondersteuning biedt. Pas na drie jaar op het SAM college hoeft een leerling zijn keuze voor een VMBO richting of HAVO bekend te maken. Maar de nodige handtekeningen zijn nog niet gezet. Het zou de SP Bernheze veel waard zijn als de benodigde handtekeningen er kwamen. Dus doe mee!!

Mandy Jansen

Raadslid SP Bernheze