SP Bernheze: Mini-Heesch moet blijven

8 maart 2024

SP Bernheze: Mini-Heesch moet blijven

Op 6 maart werd iedereen opgeschrikt. Opgeschrikt door het bericht dat de kindervakantieweek in Heesch niet door zou gaan. De kinderen waren niet meer welkom in het Bomenpark. De SP Bernheze sloeg gelijk alarm! Dit mocht niet gebeuren. Een vakantieweek waar elk jaar meer dan 700 kinderen uit Heesch aan meedoen. Groot plezier voor de kids. Al vanaf 1965 bestaat de Mini Heesch, die deze vakantieweek steeds organiseert.

Veel vrijwilligers

De kindervakantieweek kan ook alleen een succes zijn door de vele vrijwilligers die zich ieder jaar inzetten. Maar het vele vrijwilligerswerk is de moeite waard als je de kinderen ziet genieten op die dagen in augustus. Jaar in, jaar uit. Vee dank gaat ook uit naar de vele sponsoren van de Mini Heesch. Maar dan het bericht dat de kinderen in 2024 plots niet meer welkom zijn in het bomenpark. Een plek in de natuur waar kinderen zich kunnen uitleven. Een mooie week beleven aan het einde van de jaarlijkse zomervakantie. Gelukkig werd er gelijk actie ondernomen door de politiek. Middels een unaniem aangenomen motie in de gemeenteraad van donderdag 7 maart werd een oproep gedaan aan verantwoordelijk wethouder voor jeugdzaken Maarten Everling om in actie te komen. Voordat de motie in stemming kwam bleek de wethouder als contact opgenomen te hebben met de beheerder van het Bomenpark. Dat is Staatsbosbeheer. Een gesprek gaat volgen. Verder had de wethouder reeds een alternatieve locatie geregeld! Dat is erg fijn zo’n betrokken wethouder voor de jeugd. De Mini Heesch blijft!

Mandy Jansen

SP Bernheze