SP Bernheze: Afval Bernheze blijft opgehaald worden

9 februari 2024

SP Bernheze: Afval Bernheze blijft opgehaald worden

Foto: SP

Het was aardig schrikken. De SP Bernheze hoorde dat het afval in Den Bosch niet meer opgehaald werd. De ARBO dienst had de boel stil gelegd. Wat hebben wij daarmee te maken in Bernheze zou je denken. Nou, Den Bosch haalt ook het afval in Bernheze op. Vandaar de zorgen. Gelukkig bleek het voor Bernheze niet te gelden. De Bossche afvalwagens brengen het Bernhezer afval naar een andere verzamelplek. Geen nood dus.

ARBO dienst grijpt in

Voor de gemeente Den Bosch lag het anders. De arbeidsomstandigheden op de verzamelplek voor afval op de Treurenburg waren niet in orde. De ARBO dienst greep in en legde de verwerking van afval op Treurenburg stil. De SP Bernheze was verontrust. Werd het huisvuil in Bernheze nu ook niet opgehaald? De ophaaldienst van Den Bosch werkt immers ook voor Bernheze. Informeren van de SP Bernheze bij de verantwoordelijk wethouder leerde ons dat er voor Bernheze niets aan de hand was. Het Bernhezer huisvuil blijft gewoon opgehaald worden. Weliswaar met een aangepast rooster vanaf 1 januari. Let daar dus wel even op. De SP Bernheze heeft een en ander ook snel via de social media gepubliceerd. Zo zijn onze inwoners snel op de hoogte van de feiten. Goede service aan de inwoners van Bernheze bliuft voor de SP Bernheze een belangrijk speerpunt. Als het nodig is komen we als SP gelijk in actie. Denk maar aan ”luiergate”. De luiercontainers blijven dus gewoon open na het SP voorstel in de gemeenteraad van 25 januri.

Toon van Vugt

SP Bernheze