SP Bernheze: Fijne feestdagen en een goed 2024

18 december 2023

SP Bernheze: Fijne feestdagen en een goed 2024

Afgelopen donderdag 14 december vergaderde  de gemeenteraad voor het laatste in 2023. Het was een moeilijk jaar in 2023. De wereld bleef -helaas- behoorlijk op zijn kop te staan. De kosten voor energie kwamen er als nieuw probleem bij. Vooral mensen met een kleine portemonnee hebben daar erg onder te lijden. De groep mensen die afhankelijk is van de voedselbank groeit dus door. Daarnaast de oorlog in Oekraïne. Heeft zijn weerslag in de hele wereld. En Ter Apel overvol. Maar laten we positief afsluiten in 2023.

Fijne feestdagen en een goed 2024

De jaarlijkse, traditionele feestdagen van Kerst plus Oud- en Nieuwjaar komen eraan. Een tijd om even terug te kijken. Maar vooral een moment om vooruit te kijken. Wat gaat 2024 de inwoners van Bernheze brengen. Blijft de energie en het dagelijks eten betaalbaar voor iedereen? Of zou het niet veel beter zijn dat de overheid weer verantwoordelijk werd voor de stroom- en gasleveringen? Zoals de SP altijd al wilde. Terug naar de PNEM voor Noord-Brabant! Verder. Het levensonderhoud hoort ook wel betaalbaar blijven voor iedereen. De hoge kosten voor energie werken namelijk overal door. Een gewoon frietje met kost al meer dan 5 Euro op veel plekken! Dat is niet meer leuk. Veel werk aan de winkel dus.  Maar laten we positief afsluiten. De SP Bernheze wenst alle inwoners van Bernheze hele fijne feestdagen toe, en een goed en gezond 2024.

Jan Raaimakers

Afdelingsvoorzitter SP Bernheze