SP Bernheze: Parkeerkaart gehandicapten blijft gratis

5 november 2023

SP Bernheze: Parkeerkaart gehandicapten blijft gratis

De SP Bernheze zet zich in voor gratis blijven van de parkeerkaart voor gehandicapten. In 2018 is deze gratis voorziening voor gehandicapten ingevoerd in Bernheze middels een amendement van de SP Bernheze en Lokaal. Gesteund indertijd door ook het CDA en PB. De overige partijen waren tegen dit voorstel. In de begroting 2024 dreigde deze sociale en solidaire maatregel te sneuvelen. (bezuiniging) De SP Bernheze heeft na contact met het IPG actie ondernomen. In de algemene beschouwing op de begroting van 2024 op 2 november is deze actie reeds aangekondigd.

Amendement op 9 november 2023

De SP actie om de gratis parkeerkaart voor gehandicapten te behouden bestaat uit een nieuw amendement. Middels dit amendement, dat op 9 november 2023 in behandeling komt in de gemeenteraad, stelt de SP Bernheze voor deze bezuiniging te schrappen. Door een meerderheid voor dit amendement kan een en ander gerealiseerd worden. Gelukkig hebben de mede ondersteunende partijen uit 2018 (Lokaal en CDA) inmiddels aangegeven dit amendement te steunen. Daardoor is er een meerderheid in de gemeenteraad. Goed nieuws voor de mensen uit Bernheze die een paarkeerkaart voor gehandicapten toegewezen krijgen! De kaart blijft namelijk gratis. Zo laten we het sociale gezicht zien van de gemeente Bernheze. Mensen die zelf niet om hun situatie gevraagd hebben blijft Bernheze steunen. En zo hoort het ook vindt de SP Bernheze.

Mandy Jansen

SP Bernheze Maatschappelijke Zaken