SP Bernheze: Hooghuis Heesch moet blijven!

21 mei 2023

SP Bernheze: Hooghuis Heesch moet blijven!

Het Hooghuis (oude SAM-MAVO) in Heesch sluiten? Dat dachten de SP Bernheze van niet! Zaterdag 13 mei jl. , tijdens de SP actie voor behoud van het Hooghuis, gaven al veel Heeschenaren en betrokkenen uit de buurgemeenten aan dat zij in actie willen komen. Nou, die actie komt er vanuit de SP Bernheze. Reken maar! Samen met betrokken ouders en anderen organiseert de SP Bernheze het verzet.

Sluiten is niet acceptabel

We hopen dat veel Heeschenaren en betrokkenen uit de buurgemeenten samen met de SP Bernheze de school willen behouden. Dit pikken we niet "mijnheer Carmelstichting". Never. Kleinschalig onderwijs in een veilige setting. Dichtbij huis. Een formule die echt werkt. Kinderen die nog niet toe zijn aan de stap naar een school met meer dan 1.000 leerlingen. Zij kunnen terecht in Heesch. Maar ook prettig als een kern met 15.000 inwoners zoals Heesch als voorziening een school voor voortgezet onderwijs in huis heeft. Dat verhoogt de leefbaarheid. De SP Bernheze vindt investeren in leefbaarheid van groot belang. Vandaar dat het Hooghuis in Heesch de afgelopen jaren velen miljoenen heeft mogen ontvangen van de gemeente Bernheze. Dit om een moderne school neer te zetten die plaats geeft aan de kinderen die een kleinere setting prettig vinden. Nu deze waardevolle school sluiten is onaanvaardbaar. Dat vinden velen met de SP Bernheze. Inwoners van Heesch en omgeving laat uw stem horen. Protesteer bij het Hooghuis tegen deze dwaze stap. De SP Bernheze zal samen met andere partijen in de raadsvergadering van 25 mei aanstaande een motie indienen. Hierin wordt het gemeentebestuur gevraagd alle middelen in te zetten om het Hooghuis te behouden in Heesch.

SP Bernheze