SP Bernheze: Geen verticale tuin maar een sporthal!

8 april 2023

SP Bernheze: Geen verticale tuin maar een sporthal!

Foto: Jan Raaimakers

Begin april werden we opgeschrikt door een vreemd bericht. In de gymzaal van Lindershof (Heesch) groeiden de planten aan de binnenkant van de muren omhoog!. Een verticale tuin. Maar daar zit de kern Heesch niet op te wachten. Als nieuwbouwwijk de Erven klaar is wonen er ruim 15.000 mensen in Heesch. Dan heb je gewoon 2 volwaardoge sporthallen nodig om inhoud te geven aan positieve gezondheid!

Een tweede sporthal in Heesch

De SP Bernheze pleit al vele jaren voor de bouw van een tweede volwaardige sporthal in de kern Heesch. Zeker nu Heesch de komende jaren sterk zal groeien met een tweede jong wijk die klaar is. Om iedereen aan het bewegen te krijgen is voldoende zaalcapaciteit nodig. Met de reeds verouderde sporthal aan het Vijfeiken en de gymzaal Lindershof komt Heesch er echt niet meer. Er is evident behoefte aan een tweede sporthal in Heesch. De SP Bernheze heeft daar al enkele jaren om gevraagd. In november 2021 is ook een motie van de SP aangenomen om daar nader onderzoek naar te doen. Helaas laat de uitvoering van deze motie alsmaar op zich wachten. Zo komt weer geen garen op de klos en krijgt Heesch geen tweede volwaardoge sporthal. De kinderen die we aan het bewegen willen krijgen komen zo in de kou te staan. Ze kunnen de verticale tuin in de Lindershof bewonderen. Maar dat is meer voor de biologieles! Ook verenigingen willen graag meedenken in Heesch. Ze hebben dringend behoefte aan meer capaciteit. Aan de slag dus.

SP Bernheze