SP Bernheze: Tot ziens burgemeester Moorman

28 januari 2023

SP Bernheze: Tot ziens burgemeester Moorman

In een buitengewone raadsvergadering op 26 januari heeft Bernheze afscheid genomen van Burgemeester Marieke Moorman. Na ruim 9 jaar verlaat zij Bernheze. Dit om burgemeester te worden in de nieuwe gemeente Land van Cuijk. Bernheze verliest een vriendelijke en benaderbare burgemeester. Ook de SP Bernheze kijkt terug op een mooie periode van eind 2013 tot 1 februari 2023. We wensen Marieke Moorman daarom veel succes in haar nieuwe gemeente.

Tijd van komen en tijd van gaan

Ook voor burgemeesters geldt dat er een tijd van komen en een tijd van gaan is. Na een roerige periode tussen 2009 en 2013, waarin mogelijke herindeling met Maasdonk onderwerp van veel discussie was, kwam Marieke Moorman naar Bernheze. In de ogen van de toenmalige benoemingscommissie was zij de nummer 1. Burgemeester Moorman zette zich erg in om kennis te maken met iedereen. Maar ook om een plekje in de samenleving te hebben. Evenementen openen, zoals bijvoorbeeld het beachhandbaltoernooi van DOS’80. Maar ook echtparen die lang samen getrouwd waren, mochten op haar bezoek rekenen. Vreugde en verdriet wisselen elkaar soms snel af. Ook daar had zij oog voor. Mensen met verdriet troost bieden door er te zijn. In de buitengewone raadsvergadering van 26 januari werd er door de diverse sprekers bij stil gestaan. Als waardering voor de verdiensten voor Bernheze werd Marieke Moorman benoemd tot ereburger van Bernheze. Een titel die slechts twee andere personen mogen dragen. Zowaar geen kleinigheid. Het ga je goed in het Land van Cuijk Marieke. Bedankt voor alles.

Jan Raaimakers

SP Bernheze