SP Bernheze: Denk en praat mee over de toekomst

18 juni 2022

SP Bernheze: Denk en praat mee over de toekomst

Op 2 juni 2022 ging het nieuwe college van burgemeester en wethouders van start. De SP Bernheze is vertegenwoordigd in het college met wethouder Maarten Everling. De SP Bernheze wil samen met de inwoners kijken naar de komende vier jaar. Wat gaan we doen op gebied van wonen, werken, inkomen, energie, natuur en gezondheid. Ideeën van inwoners zijn welkom. Praat mee op de bewonersavonden. Geef opmerkingen  door via internet, of loop gewoon even binnen op het gemeentehuis.

Praat mee in Bernheze

We hebben veel nieuwe, maar betaalbare huizen nodig. Hebt u ideeën? Geef ze door. We staan voor een uitdaging op het gebied van energie. Hoe komen we aan voldoende duurzame, maar vooral betaalbare energie? Wat kan er in Bernheze gedaan worden aan energiearmoede? De SP Bernheze wil niet dat er mensen in de kou zitten als het winter wordt. We willen ook een toekomst bieden aan boerenbedrijven die andere keuzes gaan maken voor de toekomst. Wat zijn de mogelijkheden. Want niet alles kan overal. Hoe wordt het bedrijventerrein Heesch-west ingericht? Naast duurzame ondernemingen is de inrichting van het landschap om Heesch-west heen en punt van aandacht. Tientallen hectaren worden ingericht als parkachtig gebied. Daarbij is input uit de samenleving belangrijk. Wat zien de inwoners graag aan nieuwe natuur verschijnen rondom de bedrijven die er komen? In het najaar wordt met gebruik van alle ideeën en voorstellen een bestuursakkoord opgesteld voor de periode 2022-2026. Denk mee en laat uw geluid horen.

SP Bernheze fractievoorzitter