SP Bernheze: Naar de informateur

2 april 2022

SP Bernheze: Naar de informateur

Foto: Jan van den Broek

De verkiezingen voor een nieuwe gemeenteraad in 2022 zitten erop. De stemmen zijn geteld, de zetels verdeeld. Drie van de 23 zetels in de nieuwe raad zijn voor de SP Bernheze. De volgende stap is de vorming van een nieuwe coalitie. De SP Bernheze heeft daarvoor, net als de andere partijen, een gesprek gevoerd met Pierre Bos. Pierre is de informateur. Hij heeft de taak om op zoek te gaan naar partijen die de komende vier jaar willen samenwerken.

Het werk van een informateur

De informateur heeft de taak om te onderzoeken welke partijen als eerste aan zet zijn om een nieuwe coalitie te vormen. Zo heeft Pierre Bos die taak in Bernheze. Met alle partijen wordt eerst een gesprek gevoerd. Daarna kan een tweede gesprek volgen. In Bernheze bleek dat niet nodig te zijn. Op donderdag 7 april aanstaande komt Pierre Bos met zijn eindverslag. Dan zal er meer duidelijk zijn voor de komende periode. Welke partijen gaan als eerste aan de slag met de coalitiegesprekken. De SP Bernheze heeft aangegeven dat ze graag mee wil blijven besturen in Bernheze. De SP Bernheze is in die zin dus bereid om opnieuw een wethouder te leveren. De afgelopen 12 jaar was dat steeds het geval met wethouder van Moorselaar. Als de SP Bernheze opnieuw mee gaat doen, zal er een nieuw gezicht komen als SP wethouder. Dat is nog even afwachten, want zover zijn we nog niet. De tijd zal het leren.

Fractievoorzitter SP Bernheze