SP Bernheze: Drie zetels is een prachtig resultaat

27 maart 2022

SP Bernheze: Drie zetels is een prachtig resultaat

De definitieve uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen is vastgesteld. De SP Bernheze erg zeer tevreden met het resultaat. De drie zetels in de gemeenteraad die de SP had, heeft de SP Bernheze nog steeds. Tegen de landelijke trend in. Een knappe prestatie van het SP Bernheze team. Met veel inzet van al onze SP Bernheze vrijwilligers hebben we dit voor elkaar gekregen. De komende vier jaar kan Bernheze rekenen op Mandy Jansen, Bianca van Beugen en Cor van Erp. Zij worden de 3 SP-ers in de gemeenteraad. Verder bedankt de SP Bernheze uiteraard de kiezers die SP gestemd hebben voor het vertrouwen in de SP Bernheze.

Met drieën door naar 2026

De nieuw gekozen gemeenteraad gaat voor een termijn van vier jaar. De SP Bernheze doet opnieuw mee met drie raadsleden. De komende maand of mogelijk maanden staan in het teken van de vorming van een nieuw college van burgemeester en wethouders. De SP Bernheze heeft uitgesproken opnieuw verantwoording te willen nemen. Dit door een wethouder te leveren in het nieuw bestuur van de gemeente. De komende tijd zal duidelijk worden hoe een en ander eruit gaat zien. Er liggen verschillende uitdagingen op ons te wachten. Vooral op gebied van de woningbouw. Maar ook wat de omgevingswet betreft. En niet te vergeten de verdere invulling va het bedrijventerrein Heesch-west. Een laatst punt is zeker de energie-armoede. Mensen die direct in de problemen zijn gekomen door de sterk gestegen prijzen voor aardgas en stroom. Een klus die niet kan wachten!

Geert van der Wielen

SP Bernheze campagneteam