SP: Verkiezingsbel-3 voor jeugd en jongeren

12 februari 2022

SP: Verkiezingsbel-3 voor jeugd en jongeren

Nog 4 weken te gaan. Dan mogen alle inwoners van 18+ naar de stembus. Een nieuwe gemeenteraad kiezen. De SP Bernheze doet mee. De SP kandidaten staan voor iedereen klaar. De SP wil graag verder met besturen van de gemeente. En vooral besturen met oog voor alle mensen. Van jong tot oud. Iedereen is belangrijk en verdient een plekje in de mooie gemeente Bernheze. De SP Bernheze wil de komende 4 jaar veel meer gaan doen samen met de inwoners. Deze bijdrage gaat over jeugd en jongeren

Jong in Bernheze

De jeugd heeft de toekomst. Ook in Bernheze natuurlijk. De SP Bernheze wil daarom investeren in de jongeren. Belangrijk dat jongeren een plek houden in Bernheze. Daarom zijn er voldoende betaalbare woningen nodig. Daar maakt de SP Bernheze zich al jaren sterk voor. Verder is het belangrijk dat jongeren samen kunnen ontspannen in sportclubs en verenigingen. De contributie van clubs mag nooit een hindernis zijn. Door jeugdleden van alle verenigingen en sportclubs een vaste subsidie te geven, blijven die contributies laag. Zo kan iedere jongere meedoen in Bernheze. De SP Bernheze wil deze subsidie regeling ook na 2022 behouden. Zo houden sportclubs en verenigingen voldoende leden. Dat komt het sociale leven ten goede. In clubs en verenigingen leren kinderen op jonge leeftijd al om dingen samen te doen. Dat is goed voor de ontwikkeling tot volwassene. De inzet van de SP Bernheze voor jongeren blijft onverminderd voortduren. Jong in Bernheze, daar gaan we voor.

Bianca van Beugen

SP Bernheze