SP Bernheze: Felicitaties aan Scouting Heesch

19 september 2021

SP Bernheze: Felicitaties aan Scouting Heesch

Foto: Jan Raaimakers

De SP Bernheze feliciteert Scouting Heesch met de aankoop van de grond aan de Leekenstraat. De huisvesting van de scouting is veilig gesteld! Een prachtig resultaat. De SP Bernheze heeft dit plaatselijke initiatief altijd 100% ondersteund. Het gevaar voor woningbouw lag op de loer. Vandaar dat dit een belangrijke stap is. Scouting kan op haar vertrouwde plek blijven zitten.

Scouting Heesch blijft in de Leekenstraat

Scouting Heesch kan nu in de Leekenstraat blijven. Een felicitatie waard. Het terrein waar het scoutinggebouw op staat, is nu eigendom van Scouting Heesch geworden. Tegen een maatschappelijke verantwoorde prijs heeft scouting de grond gekocht. Een lang gekoesterde wens is in vervulling gegaan. De SP Bernheze heeft altijd 100% achter de plannen van Scouting Heesch gestaan. Meerdere malen heeft de SP Bernheze in de gemeenteraad dit onderwerp op de agenda gezet. Door samen te blijven geloven in het succes is het uiteindelijk gelukt. Een vereniging met een lange traditie is op de manier prachtig geholpen. De jongeren die op scouting zitten hoeven zich geen zorgen te maken over de toekomst. Een mooi resultaat en dik verdiend. Scouting heeft namelijk een belangrijke functie in de gemeente. Kinderen leren al op jonge leeftijd om samen dingen te doen. Verder leren zij allerlei vaardigheden. Die komen in het latere leven altijd van pas. Door de maatschappelijke functie van een vereniging als scouting is steun vanuit de gemeente op zijn plaats. SP Bernheze wenst Scouting Heesch nog veel mooie jaren op haar vaste stek in de Leekenstraat.

Mandy Jansen

SP Bernheze (Maatschappelijke Zaken)

Felicitaties aan de scouting zijn zeker op zijn plaats! Prachtige organisatie.