SP: Toch vooruitkijken naar 2022

17 april 2021

SP: Toch vooruitkijken naar 2022

De coronacrisis houdt iedereen nog in de greep. Maar het is belangrijk om positief te blijven en nieuwe plannen te maken. De gemeente Bernheze gaat in mei de plannen voor 2022 bespreken in de gemeenteraad. Dat doet de raad op 27 mei. De SP is inmiddels de plannen aan het bestuderen. Die staan in de zogenaamde Kadernota 2022-2025. Een belangrijk document voor de toekomst van Bernheze. Na 11 jaar SP in het gemeentebestuur ziet het er weer goed uit. Een solide financiële positie en nauwelijks bezuinigingen.

SP en een solide financiële positie

De SP Bernheze staat voor een gezonde financiële basis voor de gemeente. De meerjarenbegroting is wederom sluitend. Bernheze doet geen ondoordachte uitgaven. Zeker geen overbodige luxe! Want sociaal en solidair komen op de eerste plaats. Bernheze helpt de mensen die het (even) moeilijk hebben. Voor de SP drukken de zwaarste lasten op de sterkste schouders. Dat blijft ook in 2022 zo. In 2022 komt er een nieuwe woonvisie. Bernheze gaat 1.000 huizen bouwen, maar welke huizen gaan we bouwen? In de sociale huursector komt Bernheze fors huizen tekort. Daar ligt een steeds grotere opgave. Steeds meer inwoners zijn aangewezen op een huurwoning onder de huurgrens van € 752,--. Kopen is eenvoudigweg niet mogelijk onder de huidige omstandigheden. De gemeente zal de handen vol hebben om de schaarse koopwoningen, die betaalbaar zijn, uit handen van speculanten te houden. De SP blijft pal achter anti-speculatiebeleid staan. Zo houden onze jongeren kans op een woning!

Peter Sleegers

SP Bestuur en Strategie