SP: Aandacht voor ons Midden- en Kleinbedrijf

6 februari 2021

SP: Aandacht voor ons Midden- en Kleinbedrijf

In de komende commissievergadering BS en raadsvergadering staat Bernheze stil bij de economische beleidsnota 2021-2026. De SP Bernheze draagt het Midden- en Kleinbedrijf (MKB) een warm hart toe. Het MKB is immers de motor van de economie. Zo ‘n 80% van de werkgelegenheid wordt namelijk geleverd door het MBK. Waar het kan is ondersteuning van het MKB op zijn plaats.

Economisch beleid 2021-2026

Economisch beleid maken is vooruit kijken. In Bernheze gebeurde dat in de commissievergadering bestuur en strategie (BS) op 8 februari. In de raadsvergadering van 25 februari wordt dan een nieuw economisch beleidsplan vastgesteld. In het nieuwe plan staan een aantal zaken die de SP van groot belang vindt voor onze lokale ondernemers. Bernheze wil doorgaan met stimuleren van nieuwe economische dragers op gebied van recreatie en landbouw. Daar liggen grote mogelijkheden voor een duurzame toekomst. Omschakeling van oude traditionele productiesector naar een nieuw economisch model. Energie neutraal worden, of zelfs energie leveren. Dat is de toekomst. Meedenken met innovatieve ondernemers binnen Bernheze. De infrastructuur, mede door de aanleg van glasvezelkabel ligt er al. Heel Bernheze kan vanaf iedere plek aansluiten met dit netwerk. Verder wil de SP ruimte ontwikkelen op het bedrijventerrein Heesch-west voor de lokale ondernemer, die behoefte heeft aan een kleinere kavel. Dat is beter dan de “blokkendozen” van de “Bol.com’s”. Een aantal ondernemers uit Bernheze heeft al aangegeven naar Heesch-west te willen verhuizen. Een duurzaam bedrijventerrein. Dat sluit mooi aan op de ambities uit het economisch bedrijvenplan Bernheze.

Peter Sleegers

SP Bernheze