SP: Scouting Heesch weer een stap verder!

16 januari 2021

SP: Scouting Heesch weer een stap verder!

Tijdens de commissievergadering MZ van 11 januari 2021 stelde de SP Bernheze vragen. Vragen over de stand van zaken met betrekking tot het clubgebouw van Scouting Heesch. De verantwoordelijk wethouder kwam gelijk met goed nieuws. Op de plek van Scouting Heesch komt geen woningbouw. De ruimte blijft definitief bestemd voor scouting Heesch!

Scouting krijgt zekerheid

Wie op de Facebookpagina van Scouting Heesch kijkt, zou zich kunnen afvragen of scouting dat gebouw wel nodig heeft. Scouting weet van de nood een deugd te maken. Er zijn, ondanks de lock down, nog steeds activiteiten. Schat zoeken met het gezin, online bingo en etc.. Dit laat zien dat in deze moeilijke periode een goed functionerende vereniging nog tal van activiteiten kan organiseren voor de jeugd van Bernheze. De W4 van scouting was 2 weken geleden bezig met een koekjesdierentuin. En vorig weekend met zelfgemaakte gezichtsmaskers. Hoewel er dit jaar geen oliebollen waren, heeft ieder met het “scouting Heesch oliebollenpakket” toch genoten van verse oliebollen. De SP Bernheze juicht het toe dat Scouting Heesch in een moeilijke tijd zoveel betekent voor haar leden. Overigens geldt dat voor iedere vereniging die zich inzet voor de jeugd. Door investeren in de jeugd dragen we actief bij aan de samenleving van de toekomst. Jeugdactiviteiten kunnen altijd rekenen op de steun van de SP. Voor wat betreft de scouting duimen we dat de lock down snel kan worden opgeheven. Zodat de kids weer kunnen genieten van de buitenlucht, de natuur en hun eigen gebouw!

Jan van den Broek

Commissie Maatschappelijke Zaken