SP: De Pas behouden als huiskamer van Heesch

11 oktober 2020

SP: De Pas behouden als huiskamer van Heesch

De Pas blijft de huiskamer van Heesch. Dat is waar de SP zich altijd al 100% voor inzet. Geen twijfel mogelijk! Dit voor alle inwoners van Heesch. Het is niet makkelijk. Zo als het de afgelopen jaren ging, kan het niet verder. Dat is voor iedereen duidelijk. Steeds verliezen en het ontstaan van schulden. Dat kan niet langer. Helder! De Pas heeft een nieuw organisatiemodel nodig. De gebruikers van de Pas komen, wat de SP betreft,  aan het roer. Denk bijvoorbeeld aan de KBO, Stichting Carnaval Heesch en de Bridgeclub. Zij gaan, wat de SP betreft, de dienst uitmaken.

Gebruikersraad CC De Pas

De Pas heeft vanaf 2004 een roerige geschiedenis achter zich. In 2007 was ingrijpen noodzakelijk. Het theaterdeel zorgde voor oplopende schulden. De schulden werden weggewerkt door een eenmalige donatie vanuit de gemeente. Plus aanvullend een structurele subsidie voor het theaterdeel. Nu, 13 jaar later, blijkt deze situatie niet houdbaar. Jaarlijks ontstaan verliezen en de Pas klopt opnieuw aan bij de gemeente. De SP wil dat de Pas geholpen wordt. Maar de organisatiestructuur zal anders moeten. Een gebruikersraad gaat het bestuur vormen. De Pas wordt zo echt 100% van de mensen in Heesch. Met meer vrijwilligers wordt de organisatie gerund. Zoals dat ook in de andere kernen van Bernheze gaat. De SP kent de kracht van de clubs en verenigingen in Heesch. Zij zijn uitstekend instaat een gemeenschapshuis te runnen. De SP gaat ervan uit de huidige bestuurders van de Pas dit inzien en volledige medewerking verlenen.

Jan Raaimakers

SP Bernheze