SP: Steun aan HVCH uitstekende actie!

21 juli 2020

SP: Steun aan HVCH uitstekende actie!

De SP Bernheze hamert steeds op voldoende steun aan sportclubs en verenigingen in Bernheze. Zij zijn immer het hart van de samenleving. We spreken steeds af dat clubs of verenigingen die in de problemen komen hulp krijgen. Staat ook nu weer in het bestuursakkoord. Voetbalclub HVCH kwam in acute nood en had hulp nodig. Dankzij het doortastende optreden van het gemeentebestuur werd HVCH direct geholpen. Chapeau voor ons college van B&W. de SP Bernheze steunt de hulp aan HVCH van harte.

Hulp aan clubs en verenigingen

De SP Bernheze heeft altijd voor onze sportclubs en verenigingen gekozen. Jaarlijks ontvangen alle verenigingen en sportclubs een subsidie per jeugdlid bijvoorbeeld. De SP heeft dit altijd te vuur en te zwaard verdedigd. Ook tijdens de kredietcrisis van 2008 tot 2016 bleef de subsidie in stand! Ondanks het gekrakeel van menige collega politieke partij. Mocht een vereniging toch in nood komen dan kan er aangeklopt worden bij de gemeente. Verenigingsleven en sport zijn onmisbare verbindingsmiddelen in de samenleving. HVCH kwam door de Coronacrisis in acute financiële problemen. Het college van Burgemeester en wethouders zag in dat talmen en treuzelen of uitstellen geen optie was. Er was hulp nodig. En die hulp die bied je dan. Dat is daadkracht. Dat is oog voor onze clubs en verenigingen zoals het hoort. En goed besluit dat de continuïteit van HCVH waarborgt. En voorkomt dat de leden een forse contributieverhoging voor de kiezen krijgen. Zo kan HVCH met een gerust hart de vakantie in. En de SP ook. De komende 8 weken volgen er geen publicaties van de SP. Verder wenst de SP Bernheze iedereen een hele fijne vakantie. Doe voorzichtig!

Jan Raaimakers

Voorzitter SP Bernheze