SP: Medeleven met verlies van dierbaren

10 mei 2020

SP: Medeleven met verlies van dierbaren

Foto: Geert van der Wielen

De SP Bernheze wil haar medeleven betuigen met ieder die dierbaren verloor aan het Coronavirus. Helaas zijn in de gemeente Bernheze erg veel families zwaar getroffen. Lieve vaak oudere mensen, die nog jaren van hun welverdiende rust konden genieten kwamen te overlijden. Door dat ene rot virus. Het stilvallen van delen van de economie, het verdwijnen van inkomsten, onzekerheid voor de toekomst. We horen het dagelijks. Maar verlies van dierbaren is van een andere orde.

Verlies van dierbaren

Als er mensen overlijden is dat een trieste gebeurtenis voor familie en bekenden. Het Coronavirus heeft diepe sporen nagelaten. Op zich gezonde en vitale mensen kwamen te overlijden. Vooral ouderen, die hun werkzame leven erop hadden zitten, waren het slachtoffer. Dat is heel erg. Ongepast als columnisten in één bepaalde krant dan gaan schrijven over “dor hout” , dat wat eerder opgeruimd wordt. Zo praat je niet over mensen. De SP neemt daar in ieder geval ferm afstand van. Het menselijk leven staat boven alles. We willen ieder een aangenaam en lang leven gunnen. Daar is onze gezondheidszorg ook op gericht. Artsen en ander medisch personeel zien het als een opgave om mensen helpen. Dat is het mooie van hun beroep. De wetenschap werkt intussen hard aan een geneesmiddel. Een vaccin om het Coronavirus eronder te krijgen. Ook zij verdienen groot respect. Het resultaat van die inspanningen is van levensbelang. Een virus wat niet onder controle is, kan ieder moment weer voor verdriet zorgen. Laten we hopen op betere tijden.

SP Bernheze