SP: Houdt afstand maar blijf toch nabij

4 april 2020

SP: Houdt afstand maar blijf toch nabij

Foto: Geert van der Wielen

Beste inwoners van Bernheze. Hoe anders ziet de wereld er uit voor iedereen. Wekenlang beheerst de Corona crisis het leven van alledag. Iedereen kent in zijn omgeving slachtoffers van het Corona virus. Het slaat overal toe. Niemand is veilig. Er zijn nog geen geneesmiddelen beschikbaar. Ongekende maatregel zijn nodig. Vermijd contact met anderen. Blijf vooral thuis. En neem altijd 1,5 meter afstand in acht, bij onvermijdbare contacten. Meer dan ooit hebben we elkaar nodig.

Afstand en nabij

Afstand houden en thuisblijven heeft veel gevolgen. Mensen ontmoeten elkaar niet meer. Kinderen kunnen niet naar hun ouders. Vaak zitten ouderen juist uit te kijken naar deze contacten. Een praatje maken, boodschappen brengen, klusjes opknappen. Gewoon er zijn voor je naasten. Het kan nu allemaal niet. En niemand weet hoe lang het gaat duren. Steeds trieste berichten horen van nieuwe besmettingen en sterfgevallen. Dat hakt er flink in bij iedereen. Bernheze wordt zeker niet gespaard bij deze crisis. We kunnen elkaar enkel helpen door op een andere manier nabij te zijn. Via de middelen die we ter beschikking hebben. Neem een keer vaker de telefoon voor een praatje met mensen die alleen en eenzaam zijn. Dat doet echt goed. En vergeet niet de mensen die plotseling zonder inkomen zitten. Solidariteit, een kernwaarde van de SP, is van groot belang. Probeer elkaar te helpen in deze moeilijke tijden. Laat een abonnementje gewoon even doorlopen. Kijk wat je kunt kopen bij lokale ondernemers die het moeilijk hebben. Help elkaar door deze moeilijke tijden.

SP Bernheze