SP: Er zijn voor elkaar met afstand en toch dichtbij

28 maart 2020

SP: Er zijn voor elkaar met afstand en toch dichtbij

Foto: Jan Raaimakers

Het zijn onwerkelijke tijden. Mensen moeten afstand van elkaar houden. Je wordt opgeroepen om thuis te blijven. Mensen mogen hun naaste familie, vrienden en bekenden niet ontmoeten. Dat valt natuurlijk erg zwaar voor iedereen. Zeker als je bijvoorbeeld gewend was  als mantelzorger  regelmatig te zorgen voor mensen die hulp nodig hebben. Of je bracht een bezoekje om aandacht te geven aan iemand die eenzaam is. Verder zijn er om ons heen of in de naaste familie- of kennissenkring trieste gebeurtenissen. Denk maar aan het overlijden van mensen als gevolg van het Coronavirus.

In deze moeilijke tijden komen de SP kernwaarden sociaal en solidair zeer goed van pas. Bij SP staan de mensen namelijk altijd voorop. Het moet om de mensen gaan, is een bekende slogan van de SP Bernheze. Meer dan ooit is solidariteit met de ander van belang. Want iedereen wordt op een of andere geraakt door deze crisis. Is het niet door sterfgevallen of ziekte, dan is het door verlies van de zekerheid van werk en inkomen. Dat hakt er stevig in. In die omstandigheden hebben mensen elkaar nodig. Blijf langs de beschikbare kanalen zoals internet (skype, facetime, whats-app,etc) en telefoon contact houden met de mensen die dat nodig hebben. Voorkom eenzaamheid door er te zijn voor elkaar. Let ook goed op jezelf. Neem zeker geen onverantwoorde risico’s.

Mocht je een situatie aantreffen waar je zelf niet zo goed raad mee weet, meldt het dan a.u.b. aan de SP. We hebben mensen klaarstaan die zaken kunnen en willen oppakken. Onze vrijwilligers kunnen eventueel dingen melden bij de instanties die hulp kunnen bieden. Schroom niet en schakel de SP in.

Vriendelijke groet:

Afdelingsbestuur SP Bernheze