SP: Begroting 2020 Bernheze is top!

6 oktober 2019

SP: Begroting 2020 Bernheze is top!

Foto: Geert van der Wielen

Voor 2020 komt de begroting eraan. De 10de begroting onder een gemeentebestuur met de SP erbij. En, hoe ziet het eruit? In één woord: Prima. De schulden zijn laag, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, Bernheze blijft investeren in de kernen en de OZB stijgt zeer beperkt. (1,4%) Kortom, prima financieel beleid onder een bestuur met de SP erbij. Goed om steeds naar de feiten te kijken en niet naar populaire praatjes te luisteren. De SP is er voor de mensen. En de SP houdt woord.

2020

Wat gaat Bernheze doen in 2020. Allereerst de OZB zeer beperkt verhogen. Met 1,4%, om de gestegen kosten voor lonen en materiaal op te vangen. Onder 10 jaar SP-deelname in het college heeft Bernheze namelijk een mooie reserve opgebouwd van 19 miljoen euro. Samen met u gaat de SP kijken hoe die reserve (deels) benut kan worden. Wat de SP betreft: ten goede laten komen aan de inwoners. De SP heeft zeker de zwakkeren in de samenleving voor ogen. Wat kan Bernheze voor hen doen? Mensen die het met weinig geld moeten doen, verdienen iets extra’s. Zeker na al het zuur dat ze uit Den Haag krijgen via het kabinet Rutte-3. Als investering in de kernen noemt de SP graag de investering van ruim 5,8 miljoen euro in de Traverse van Heeswijk-Dinther. In 2007 pakte de SP dit probleem al op met een huis-aan-huis enquête. Vanaf die tijd heeft de SP zich onvermoeibaar ingezet voor dit resultaat. Geen praatjes, maar daden dus.

SP Bernheze