SP: Groene stroom van Heesch-west

15 juni 2019

SP: Groene stroom van Heesch-west

Foto: SP Bernheze

De komende jaren schakelt Nederland over naar duurzame energie. De regio waarin Bernheze ligt, krijgt daarin ook een opdracht. Bernheze heeft dus groene stroom nodig, dat is wel duidelijk. Op Heesch-west gaat Bernheze samen met Oss en Den Bosch en ander mede vorm geven. Naast een drietal zonneparken komen er drie windturbines te staan. Daarmee wordt flink aan de weg getimmerd. De SP Bernheze ziet wel graag dat inwoners kunnen profiteren van de opbrengsten van de duurzame energieopwekking.

Duurzame energie.

Aan het gebruik van fossiele brandstoffen zoals kolen, olie en aardgas komt snel een einde. De planeet Aarde verdraagt niet veel extra CO2 meer. CO2-uitstoot is een gevolg van verbranding van fossiele brandstoffen. Alternatieve, duurzame en dus groene energie is gewenst. Met de inzet van zonnepanelen en windmolens is dat prima te realiseren. De aanleg van het toekomstige bedrijventerrein Heesch-west biedt uitstekende mogelijkheden. Met de keuze voor een eerste zonnepark, is een mooie start gemaakt. Dat levert voor 1.700 gezinnen groene stroom op. Middels de bouw van een drietal windturbines kan er een forse uitbreiding van de capaciteit voor groene stroom gerealiseerd worden. De SP Bernheze staat op het standpunt dat Bernheze op die manier haar verantwoording neemt. Verantwoording voor de opgave waar deze regio voor komt te staan. Zoals van iedere regio in Nederland, wordt van deze regio ook een aanbod van groene energie verwacht. Dit om de klimaatdoelen van Parijs te halen. Met de inzet van zonnepanelen en windturbines op Heesch-west blaast Bernheze een aardig partijtje mee.

SP Bernheze

Ruimtelijke Zaken