SP: Deuce in Loosbroek

29 juni 2019

SP: Deuce in Loosbroek

Op 27 juni sprak de gemeenteraad ruim 2 uur over de aanleg van tennisbanen in Loosbroek. Een wens vanuit de kern. In 2016 werd afgesproken dat de tennisbanen er konden komen. Helaas gaf die afspraak geen duidelijk financiële kaders mee. Daardoor liep het proces in de ogen van de SP onnodige vertraging op. Het wensenpakket, en daarmee de rekening, bleef maar oplopen. Zou kon het niet verder aldus een voorstel vanuit burgemeester en wethouders. De eerste set viel in het nadeel van het tennis in Loosbroek uit. Vervelend.

Nieuwe set, nieuwe kansen

Na lange overleg in de gemeenteraad met veel verwijten, etc. dreigde lang de zaak echt spaak te lopen. Dat was zeker niet de keus van de SP. Wel bleef overeind dat de SP grote moeite heeft met het bedrag dat een en ander gaat kosten. Liefst 580.000€ is beschikbaar. De SP Bernheze vindt dat nog steeds buiten proportioneel. Dat is door de SP in de voorafgaande jaren (2017 en 2018) ook meermaals naar voren gebracht in besprekingen. Zeker als er in Venhorst (gemeente Boekel) voor 140.000€ 4 tennisbanen gerealiseerd zijn. Hoe gaan we dit uitleggen aan andere verenigingen en sportclubs? Zij ontvangen immers geen 580.000€ voor realisatie van een eigen sportaccommodatie. De SP heeft aan het einde van de besprekingen een voorstel gesteund om de tennisclub in Loosbroek een nieuwe kans te geven. De kaders zijn nu heel duidelijk. Dat is prima. Het totale budget (inclusief alle kosten) is definitief 580.000€. Nu kan de tennisclub aan de slag. De SP wenst hen heel veel succes toe.

SP Bernheze