SP: Wat staat ons te wachten na 20 maart?

23 maart 2019

SP: Wat staat ons te wachten na 20 maart?

Foto: SP Bernheze

Op 20 maart waren de verkiezingen voor Provinciale Staten. In mei kiezen de Provinciale Staten dan nog een nieuwe Eerste Kamer. Getrapte verkiezingen noemen we dat. Een forse verandering in de politieke verhoudingen. Een nieuwe partij is plots de grootste geworden. Uniek in de geschiedenis. Maar wat betekent dat eigenlijk voor Bernheze? Krijgen we te maken met nieuwe wetten en regels vanuit de Provincie en vanuit Den Haag. Dat kan zomaar.

Teleurstelling SP

Bij de SP Bernheze overheerst toch enige teleurstelling over de uitslag van de verkiezingen. De SP Bernheze stelt het wel zeer op prijs dat er in Bernheze 1634 mensen SP gestemd hebben. Dank daarvoor. Nu moet iedereen echter afwachten wat er verder in Den Bosch (provincie) gaat gebeuren. Welke partijen gaan straks het provinciebestuur (gedeputeerden) leveren? En vooral wat gaat er dan veranderen? Komen we nieuwe wetten en regels voor milieu, bebouwde omgeving, natuur en bedrijventerreinen? Ruim 8 jaar heeft de SP in het provinciebestuur zich onder andere hard gemaakt voor een transitie in de landbouw. Verduurzaming en terugdringen van uitstoot van ammoniak, fijnstof en endotoxinen. De luchtkwaliteit in Brabant was voor de SP een bron van voortdurende zorg. De inwoners dienen schone lucht in te ademen. Met de huidige veedichtheid, de hoge verkeersintensiteit en industriële productie en regelrechte uitdaging. De komende weken zullen spannend worden. Wat gaat eruit rollen in de provincie? Hoe komt het bestuursakkoord eruit te zien? De SP houdt u op de hoogte.

SP Bernheze

Dagelijks bestuur