SP: Felicitaties voor een 25 jaar zelfstandig Bernheze

9 februari 2019

SP: Felicitaties voor een 25 jaar zelfstandig Bernheze

Het is feest voor Bernheze. De gemeente bestaat 25 jaar. Een felicitatie waard. Het was niet altijd makkelijk. Maar het resultaat na 25 jaar mag er zijn. Iedere kern haar eigen identiteit. En samen een sterke gemeente naar buiten toe. Een hoog voorzieningenniveau. Denk aan: winkels, scholen, gemeenschapshuizen, sportzalen. In al die jaren bewust zelfstandig gebleven. Een duidelijke keuze ook van de SP Bernheze! Zelf baas blijven in eigen huis. Op naar de 50 jaar.

Zelfstandig Bernheze

De zelfstandigheid van het jarige Bernheze is niet altijd vanzelfsprekend geweest. Met gekunstelde argumenten is diverse malen geprobeerd die zelfstandigheid op te heffen. De SP Bernheze is altijd pal achter een zelfstandig Bernheze blijven staan. De SP Bernheze had daar steeds duidelijke argumenten voor. De financiën zijn op orde, het bestuur staat in iedere kern dicht bij de inwoners. We kennen elkaar en gaan het gesprek aan als het nodig is. In Bernheze komen geen bestuurders op afstand (Oss of Den Bosch) de dienst uitmaken. Dat doet Bernheze mooi zelf. Na 25 jaar mogen we onszelf in de wang knijpen. We hebben het goed voor elkaar. De gemeente groeit. Na de crisis bouwen we volop huizen. Onze kinderen kunnen in de eigen kern blijven wonen. Soms wel met wat hulp. Maar goed. We zijn ook op de wereld om elkaar te helpen, niet waar? Niets staat een mooie toekomst in de weg. We gaan voor de volgende 25 jaar en blijven zelfstandig. Ook als Vorstenbossche Boys Champions League gaat spelen Mark!

Jan Raaimakers

Voorzitter SP Bernheze