SP: Nieuwe gemeenteraad Bernheze

8 april 2018

SP: Nieuwe gemeenteraad Bernheze

Foto: SP Bernheze

Op donderdag 29 maart is de nieuwe gemeenteraad van Bernheze officieel benoemd. De raad bestaat nu uit 23 raadsleden. Bernheze heeft meer dan 30.000 inwoners. Daarom nu 2 raadsleden erbij. Een belangrijke tijd breekt aan. Bernheze krijgt een nieuw college van burgemeester en wethouders. Voor de komende 4 jaar gaat de gemeenteraad plannen maken. Dat komt samen in een bestuursakkoord. Dan weten de inwoners waar de komende vier jaar de nadruk op ligt.

Bestuursakkoord 2018-2022

Een gemeentebestuur wordt om de vier jaar vernieuwd. De kiezers zijn op 21 maart aan het woord geweest. Nu is het aan de politiek om tot een bestuursakkoord te komen voor de periode 2018 tot 2022. Daarin kan iedereen lezen wat er de komende vier jaar centraal staat. Een aantal zaken zijn nog onderhanden. Dat gaat afgewerkt worden. Denk hierbij aan onderhanden bouwplannen, het Plein-1969 in Heeswijk-Dinther en de Graafsebaan in Heesch. Een aantal uitvoeringen op gebied van verkeersveiligheid en sociale zaken. Punt van zorg blijft laaggeletterdheid. Op die manier komen mensen in een kwetsbare positie.  Bestrijding van uitsluiting en armoede begint vaak bij aanpak van laaggeletterdheid. De SP wil dat mensen mee kunnen doen in de samenleving. Niet iedereen is mondig en zelfredzaam. Bepaalde mensen hebben een steuntje in de rug nodig. Dat wil de SP de komende 4 jaar blijven bieden vanuit de gemeenteraad. Armoede wil de SP graag verder terugdringen door Social Return. Bedrijven die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst nemen hebben een streepje voor. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds meer een onderdeel van ondernemerschap.

Raadslid SP