SP: Bedankt alle kiezers van jong tot oud

25 maart 2018

SP: Bedankt alle kiezers van jong tot oud

Tijdens het schrijven van dit stukje was de verkiezingsuitslag bekend. De definitieve uitslag was anders dan de voorlopige. Erg ingrijpend voor de SP. De SP verloor namelijk 1 zetel door een stemmenverschil van 1,4 stemmen. Daarom komt de SP uit op 3 raadszetels. De SP wil alle inwoners van Bernheze die gestemd hebben bedanken. Mocht U op de SP gestemd hebben, dan is de dank van de SP dubbel. De SP staat voor politieke en maatschappelijke activiteit.

De afgelopen maanden waren voor de SP-leden drukke maanden. Naast de gebruikelijke activiteiten en het politiek café BRUG een grote inzet voor de verkiezingscampagne. De SP folderaars liepen hele marathons om alles om tijd bezorgd te krijgen. De komende weken zult U  gewoon van de SP blijven horen, zoals U dat gewend bent. Wat zal de toekomst brengen? Als het aan de SP ligt, worden meer SP-eerpunten werkelijkheid. Dit komt allemaal op de agenda van de nieuwe gemeenteraad. Daar gaat de SP opnieuw voor zorgen

Hertelling vragen

Vanwege de afwijking tussen de voorlopige uitslag (4 SP zetels) en de definitieve verkiezingsuitslag (3 SP zetels) zal de SP vragen om een hertelling van de stemmen. Dit gebeurt in de laatste vergadering van de oude gemeenteraad. Dat is op dinsdag 27 maart. Alleen op die manier is een zuivere, boven iedere twijfel verheven, uitslag van de verkiezingen mogelijk. Immers het verschil tussen voorlopige en definitieve uitslag is te ingrijpend om deze zekerheid niet te zoeken.

Jan Raaimakers

Voorzitter SP Bernheze