SP: Gemeenschapshuis De Pas blijft behouden voor Heesch

20 januari 2018

SP: Gemeenschapshuis De Pas blijft behouden voor Heesch

Foto: Jan Raaimakers

De SP is een partij van duidelijkheid. Duidelijkheid vooraf! Zo ook over het gemeenschapshuis De Pas in Heesch. Dat blijft behouden. Veel organisaties, zoals bijvoorbeeld de KBO, vinden er een goed onderkomen. De leefbaarheid van een kern, is mede afhankelijk van een goed gemeenschapshuis. Doordat De Pas een theaterfunctie kreeg vanaf 2004, zijn er problemen met financiën. Maar geld mag nooit leidend worden bij gemeenschapsvoorzieningen!!

De huiskamer van Heesch

De Pas wordt wel de huiskamer van Heesch genoemd. Veel organisaties zijn er kind aan huis. Naast de KBO, bijvoorbeeld ook de Stichting Carnaval Heesch. (SCH) De komende weken zal de Pas onderdak bieden aan de activiteiten van de carnavalsvierders. Een belangrijk sociaal gebeuren ieder jaar. Velen genieten ervan. Zonder de Pas is dat niet mogelijk. De SP blijft De Pas 100% steunen en stelt alles in het werk om de pas goed te laten functioneren. Heesch heeft net als de 4 andere kernen van Bernheze een gemeenschapshuis hard nodig. Nu en straks. Op 21 maart gaat Bernheze een nieuwe gemeenteraad kiezen. Een belangrijke keuze voor de komende 4 jaar. De SP blijft een partij dicht bij de mensen. “Zorgzaam en zelfstandig verder” is het SP motto deze keer. Die zelfstandigheid is een groot goed. Daarom hebben we de Pas nog, gaat Vorstenbosch een mooie nieuwe sportzaal krijgen, heeft Nistelrode het Nesterlégebouw en is er de Wis in Loosbroek. Heeswijk-Dinther heeft Servaes en het Willibrordcentrum. Met een keus voor de SP, blijven we eigen baas en sociaal.

Jan Raaimakers

Voorzitter SP Bernheze