SP: Mooie accommodatie voor Vorstenbosch!

2 december 2017

SP: Mooie accommodatie voor Vorstenbosch!

Foto: Jan Raaimakers

De eerste stappen zijn gezet om te komen tot een nieuwe gymzaal voor Vorstenbosch. Door de nieuw zaal samen te voegen met de bestaande accommodatie De Stuik ontstaat een prachtige Multifunctionele Accommodatie. (MfA) De leefbaarheid van de kern Vorstenbosch wordt hierdoor versterkt. De SP is trots op het resultaat. De gemeenschap Vorstenbosch kan er weer jaren tegen. Voorzieningen voor de mensen gerealiseerd door zelfstandig blijven van Bernheze.

MfA

Reeds in 2007 werd er gekeken naar de gymzaal van Vorstenbosch. Het toenmalige rapport van K+V gaf aan dat nieuwbouw er niet in zat. Best teleurstellend op dat moment. De gemeenschap bleef echter niet stilzitten. Diverse mogelijkheden werden bekeken en tegen het licht gehouden. Het voorstel om tot een MfA te komen in combinatie met de Stuik kwam in 2010. Dat was een erg ongelukkig moment. De crisis was volop aan de gang. Forse bezuinigingen moesten gedaan worden. Aan iedere inwoner van Bernheze werden offers gevraagd. Ook verenigingen, stichtingen en andere gesubsidieerde instellingen werden getroffen. Minder geld uit Den Haag betekende minder geld voor onze inwoners. De plannen voor Vorstenbosch moesten noodgedwongen geparkeerd worden. Maar toen de “financiële zon” weer wat sterker ging schijnen, was de SP gelijk voorstander van de plannen voor de MfA. In het bestuursakkoord van 2014 zette de SP daar graag haar handtekening onder. Een prachtige oplossing voor Vorstenbosch met draagvlak onder de mensen. Het idee kwam immers uit de samenleving. Burgerparticipatie zoals het hoort. Chapeau.

Jan Prinsen

SP Maatschappelijke zaken