SP: Zelfstandig en zorgzaam verder in 2018

4 november 2017

SP: Zelfstandig en zorgzaam verder in 2018

Op woensdag 8 november stelt de algemene ledenraad (ALR) van de SP Bernheze het verkiezingsprogramma 2018-2022 vast. Het voorlopige programma is ter voorbereiding aan de SP leden aangeboden. Op 8 november kunnen zij zich uitspreken. De programma-commissie van de SP heeft er veel werk aan besteed. Het is een sterk programma. De kenwoorden zijn: Zelfstandig en Zorgzaam.

Zelfstandig en Zorgzaam

De SP afdeling Bernheze ziet de verkiezingen op 15 maart 2018 voor de nieuwe gemeenteraad met vertrouwen tegemoet. De afgelopen 8 jaar heeft de SP, in financieel moeilijke tijden, verantwoording genomen voor het bestuur in Bernheze. Ondanks de financiële crisis bleef Bernheze investeren in de leefbaarheid van Heeswijk-Dinther, Nistelrode, Loosbroek, Heesch en Vorstenbosch. Nu staan we in 2018 voor nieuwe verkiezingen. De SP heeft haar programma klaar om vast te stellen door de ledenraad. We hebben twee belangrijke kernwaarden voor de periode 2018-2022. Dat is: Zelfstandig en Zorgzaam. Bernheze blijft een zelfstandige gemeente na 2018. We nemen onze eigen besluiten en hoeven onze oren niet te laten hangen naar Oss of Den Bosch. Ten tweede. Zorgzaam voor de mensen die onze zorg nodig hebben. Denk aan onze opa’s en oma’s, de mensen met een beperking, mensen die ziek zijn of inwoners die niet kunnen werken. Zij worden keihard gestraft door het nieuwe kabinet Rutte 3. Echt triest. In Bernheze gaan we wel goed voor deze mensen zorgen. Dat kan alleen met een sterke SP in de gemeenteraad. Mogen we op u rekenen?

SP Bernheze Fractievoorzitter