SP: Lagere lasten voor de mensen met minimum inkomen

18 november 2017

SP: Lagere lasten voor de mensen met minimum inkomen

Foto: Jan Raaimakers

In 2018 worden de gemeentelijke lasten verlaagd met 12,44% voor onze inwoners met een minimum inkomen. Een prachtig resultaat. De SP Bernheze blijft opkomen voor de minima. Dat is sociaal en getuigt van solidariteit met elkaar. Alleen zo kun je samenleven. Mensen die het moeilijk hebben steun je waar dat kan. Door de gemeentelijke lasten te verlagen help je in moeilijke tijden.

Lagere lasten 2018

Voor onze inwoners met een minimum inkomen gaan de lasten omlaag in 2018. De SP staat daar 100% achter. Helpen waar het kan. In 2017 betaalden de mensen met een laag inkomen € 189,49 aan gemeentelijke lasten. In 2018 wordt dat € 165,92. Een verlaging van liefst 12,44%. Zo zie je het sociale hart van Bernheze, waar de SP sinds 2010 meebestuurt. Echt van betekenis kunnen zijn, daar gaat het om bij de SP. Zorgen dat mensen in donkere tijden ontzien worden door lasten te verlagen. Solidariteit betekent dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Als je een goed inkomen hebt kun je een stootje hebben. Voor de overige huishoudens daalden de lasten daarom minder. Hier is in 2018 sprake van een daling met 2,03%. Mooie cijfers. Zeker als we zien dat investeringen in leefbaarheid gewoon doorgaan. In maart 2018 mag u opnieuw gaan kiezen voor de gemeenteraad. De SP wil het sociale en menselijke beleid van de laatste 8 jaar graag voortzetten. Daarom hopen we als SP op uw stem op 21 maart 2018.

Fractievoorzitter SP