SP: Er wordt gebouwd bij de “oude Chinees”

2 september 2017

SP: Er wordt gebouwd bij de “oude Chinees”

Foto: Jan Raaimakers

Jarenlang was de plek aan de oostelijke entree van Heesch niet om aan te zien. Het gebouw van de “oude Chinees” aldaar was geen fraai plaatje. Gelukkig komt er verandering in. De SP is erg ingenomen met het feit dat er appartementen komen die onder de huurgrens (€ 710,--) vallen. Die zijn dan bereikbaar voor de mensen met een kleine beurs. Er is namelijk recht op huursubsidie bij deze woningen. Goed om te zien dat er maatschappelijk verantwoord ondernomen wordt. De SP afdeling Bernheze stelt dat zeer op prijs.

Het Plan

Volgens het plan komen er liefst 25 tweekamerappartementen met een huurprijs onder huursubsidiegrens (710 euro per maand). De 17 andere appartementen krijgen een kleine tweede slaapkamer en iets hogere huurprijzen. Het heeft jaren geduurd eer er een initiatief kwam dat aansprekend is. Net als bij het project ’t Dorp 59-69 worden er betaalbare huurwoningen gerealiseerd. Daar zit de gemeenschap al jaren op te wachten. Velen krijgen geen hypotheek en zijn aangewezen op de sociale woningbouw. Die is de laatste jaren fors achter gebleven, doordat de woningbouwcorporaties vast zaten aan derivaten. Zij waren vleugellam, door speculaties uit de periode voor 2008. Nu is er door particulier initiatief toch een opening gevonden. Het is tevens erg prettig dat de entree van Heesch aan de Oostkant een aansprekend beeld krijgt. De SP afdeling Bernheze heeft jaren geijverd voor meer sociale woningbouw. Het gaat er nu van komen. Dit tot vreugde van de SP Bernheze.

Fractievoorzitter SP