SP: Welzorg of Geenzorg?

15 april 2017

SP: Welzorg of Geenzorg?

Cliënten én gemeenten zijn flink ontevreden over Welzorg. Dat is de organisatie die in Bernheze verantwoordelijk is voor levering en onderhoud van hulpmiddelen voor mensen met een handicap. Welzorg voorziet sinds 2013 gehandicapten ook in de gemeenten Bernheze van hulpmiddelen. Bijvoorbeeld rolstoelen, rollators en scootmobielen. Dat verloopt niet bepaald soepel.

Ontevreden over Welzorg

Twee jaar terug waren er al klachten. Dit over slechte service en lange wachttijden, die zijn anno 2017 nog niet verholpen. Welzorg erkent de fouten en biedt excuses aan de cliënten. Het bedrijf is bijna rond met een reorganisatie en denkt vanaf begin 2017 de problemen opgelost te hebben. De SP Bernheze is hierover zeer bezorgd. Het betreft kwetsbare mensen die vaak onvoldoende voor zichzelf opkomen. Dat is kwalijk. Juist mensen in deze kwetsbare positie horen met fatsoen behandeld te worden. Zij missen immers al zoveel in het leven. Als de hulpverlenende instantie dan slecht presteert is dat diep triest. Kwetsbare mensen zijn immers afhankelijk en hebben geen keus. Verplichte winkelnering bij Welzorg! Daar moet maar eens een einde aan komen richting de nieuwe contractperiode. Gelukkig kan Bernheze binnen niet al te lange termijn van Welzorg af. Laten we dat dan maar gelijk doen. Verder dringt de SP Bernheze met klem aan op meerdere aanbieders. Een monopolist willen we niet meer hebben in Bernheze. Als een onderneming slecht presteert, dan kunnen cliënten gelijk overstappen. Al het pappen en nathouden door Welzorg heeft niets opgeleverd. Klachten blijven.

SP Bernheze