SP: Graafsebaan Heesch een racebaan?!

26 november 2016

SP: Graafsebaan Heesch een racebaan?!

Foto: Jan Raaimakers

De SP afdeling Bernheze is ernstig verontrust door alarmerende berichten vanuit de bewonersgroep Graafsebaan Heesch. Bezorgde bewoners nodigden SP raadsleden uit voor een werkbezoek. Ter plekke werd aan de SP duidelijk gemaakt dat de situatie om actie vraagt. Snelheden gaan de limiet ter plekke (50 km/h) ver te boven! De SP heeft dit zelf waargenomen en vastgelegd op de foto. (zie bijgevoegd)

Max Verstappen?

Op 17-11-2016 bezocht de SP Bernheze, op uitnodiging van de bewonersgroep, de Graafsebaan te Heesch. Ter plekke geldt een maximum snelheid van 50 km/h. Door een aanwezige Smiley werden echter heel andere snelheden gemeten. Onverantwoord hard wordt er gereden. Zonder snelheid beperkende maatregelen komen er grote ongelukken hier. Dat was wel te zien. Automobilisten wanen zich Max Verstappen, lijkt wel. De duivel zit hen kennelijk op de hielen, zo hard werd er gereden. Dat werd vastgesteld tijdens een kort onderzoek door de SP verkeersgroep. Gelijk ook maar een “overtreder” vastgelegd op de foto. Dan spreekt de zorg van de bewonersgroep voor zich. De veiligheid van iedereen, en met name kinderen en ouderen, is in het geding. Hier zijn tijdelijke maatregelen gewenst, tot de definitieve inrichting van de Graafsebaan gerealiseerd kan worden. Dan moet namelijk eerst de bouw van wijk de Hoef II en III klaar zijn. Tijdelijke maatregelen kunnen tot die tijd soelaas bieden, en de veiligheid terugbrengen langs de Graafsebaan in Heesch. De SP staat achter de bewonersgroep.

Jan Raaimakers

Raadslid SP Bernheze

Reacties

men moet de wegversmallingen weghalen die zijn een bron van ergernis en opstoppingen dat zal de weg een stuk rustiger maken in plaats van steeds afremmen wachten en weer optrekken dit geeft een hoop herrie en frustratie!