22 oktober 2016

SP: Begroting 2017 komt eraan

Voor 2017 ligt een sluitende begroting van de gemeente Bernheze klaar. Goed nieuws. Zeker omdat er opnieuw in de verschillende kernen geïnvesteerd wordt. De leefbaarheid blijf speerpunt voor de SP Bernheze. Dat betekent: heel goed naar de inwoners in de straat luisteren. De mensen opzoeken. Vragen stellen over wat mensen beweegt en wat ze belangrijk vinden. Dat wil de SP Bernheze terugzien in een begroting.

Investeren 2017

Ja, Bernheze gaat ook in 2017 investeren. De SP is tegen oppotten en geld op de plank laten liggen. Daar is het niet voor bedoeld. De leefbaarheid van de kernen van Bernheze vraag om actief beleid. Daarom wil de SP investeren in het Busplein en het centrum van Heesch. Maar ook verder investeren in het Plein 1969 te Heeswijk-Dinther. Het is hoogtijd dat de St. Willibrordstraat in Heeswijk-Dinther gereed komt. Het goede nieuws is dat we in 2017 met al deze zaken verder gaan. Zoals gebruikelijk in overleg met de inwoners. Dit naar goed voorbeeld vanuit de Componistenwijk in Heesch. Immers van de goede dingen die je leert, maak je op andere plekken gebruik. Verder blijft investeren in scholing voor laaggeletterden en belangrijk doel. Mensen kunnen alleen volwaardig deelnemen aan de samenleving, als de schrijf- en leesvaardigheden op goed niveau zijn. Het begeleiden van deze mensen wordt in 2017 voorgezet. Belangrijk punt voor de SP Bernheze. Op 10 november besluit de gemeenteraad over de begroting 2017. Kom vooral luisteren als u geïnteresseerd bent.

Fractievoorzitter SP