SP: Geen korting op subsidie jeugdleden verenigingen!

4 juni 2016

SP: Geen korting op subsidie jeugdleden verenigingen!

Anders dan op 2 juni 2016 werd beweerd in de gemeenteraad wordt er niet bezuinigd op subsidie voor jeugdleden van verenigingen. De SP staat pal voor alle verenigingen in Bernheze met jeugdleden. De subsidie blijft vanaf 2014 100% in tact! Iedere vereniging kan dit controleren. Laat u niets wijsmaken door derden! Het coalitieakkoord is helder. Geen korting.

Jeugdleden worden ontzien

Bij het korten op subsidies voor verenigingen, afgesproken bij de begroting 2014, worden de jeugdleden van alle verenigingen ontzien. Dat is een speerpunt van de SP. De SP blijft daar pal voor staan. Mogelijk dat verenigingen op het verkeerde been gezet werden door uitspraken van collega raadsleden. Laat u niets wijsmaken. De kortingen zijn wel doorgevoerd voor verenigingen zonder jeugdleden en voor de niet-jeugdleden van verenigingen. Daar kan de SP mee leven. We moeten tenslotte allemaal ons steentje bijdragen. Maar voor ieder jeugdlid ontvangen verenigingen onverkort de subsidie zoals die voor 2014 ook was. Erg belangrijk om deelname van jeugdleden aan verenigingen te blijven stimuleren, vindt de SP. Op die manier leren kinderen al op jonge leeftijd sociale vaardigheden. Samen een prestatie neerzeten met je team, groep of eenheid. Daar heeft de samenleving straks plezier van. Mocht u andere geluiden horen, neem dan contact op met de SP Bernheze. Wij vertellen u het juiste verhaal. Subsidie aan jeugdleden van verenigingen een van de kroonjuwelen voor de SP! Op die manier kunnen verenigingen en clubs hun goede en mooie werk blijven doen voor onze jeugd.

SP Bernheze