SP: Bernheze investeert!

9 april 2016

SP: Bernheze investeert!

Bernheze koos voor zelfstandigheid. Een wijs besluit. Nu kan Bernheze investeren in de dorpskernen. Door solide financieel beleid de afgelopen jaren, is de spaarpot mooi gevuld. Mede op aandringen van de SP waren er enkele sobere jaren. Nu plukt Bernheze daar de vruchten van. De gemeente Bernheze gaat geen tijd te verspillen aan fuseren met andere gemeenten. Zelfstandigheid blijft een groot goed. Een gemeente van 30.000 inwoners blijkt een ideale grote te hebben.

Investeren 2017-2020

Naast de projecten die in 2016 al gestart zijn (Plein 1969, Stationsplein Heesch, MFA Vorstenbosch), komen er nieuwe projecten bij. De leefbaarheid van Heesch, Nistelrode, Heeswijk-Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch wordt verbeterd. De gemeente Bernheze heeft aandacht voor de veiligheid van het fietsverkeer op de wegen. Op sportgebied verleent Bernheze medewerking aan de uitbreiding van de speelvelden van Hockeyclub HDL. De Hockeyclub HDL moest lang wachten, maar in 2017 is het zover. De gevraagde uitbreiding komt eraan. Bernheze blijft een gezonde gemeente, in staat om op krachtige wijze zelfstandig de toekomst in te gaan. De SP vindt het belangrijk dat inwoners zich herkennen in de eigen kern, het bestuur en de organisatie. SP Bernheze zet in op behouden wat waardevol is, om zo een sociaal beleid te blijven voeren. De kracht van een zelfstandig Bernheze verder versterken. Goed functionerende dorpscentra. Een hoogwaardig niveau van  voorzieningen. Voldoende betaalbare woningen. Een goed aanbod van werkgelegenheid. Schone en veilige woonwijken. Dat zijn doelen die het waard zijn om je voor in te zetten.

Fractievoorzitter SP