SP: Zorg voor de zorg in 2016

2 januari 2016

SP: Zorg voor de zorg in 2016

Foto: Jan Raaimakers

Het nieuwe jaar is begonnen. De SP Bernheze blijft zich inzetten voor de zorg. Vanaf 2014 is er veel veranderd. En niet ten goede! Vanuit Den Haag wordt de zorg steeds verder uitgekleed. We hebben gezien dat meer dan 30.000 zorgmedewerkers hun baan verloren. De uren hulp aan ouderen, gehandicapten, zieken en andere zorgbehoevenden zijn gekort. Zeker niet altijd volgens de regels. Dat is duidelijk aangetoond.

Zorgen voor

Zorgen voor de kwetsbare mensen blijft een SP speerpunt. Veel, vooral oudere, zorgbehoevenden komen niet voldoende op voor zichzelf. Ze zijn bescheiden, hebben schroom of schaamte. Dat mag niet leiden tot zorg mijden of onvoldoende zorg op maat. Iedereen dient volwaardig aan de samenleving deel te kunnen nemen in Bernheze. Dat blijft voor de SP Bernheze op nummer 1 staan. Ook in 2016. Graag horen wij als SP Bernheze dan ook wanneer de zorg niet op maat is. Laat het de SP Bernheze a.u.b. weten. Dan kan er naar ieders persoonlijke situatie gekeken worden. Maatwerk leveren heet dat. Dat is de afspraak in Bernheze. En aan die afspraak houden we ons in Bernheze. Op die manier kunnen mensen langer zelfstandig wonen en zorgkosten blijven beheersbaar! In de eigen vertrouwde omgeving willen mensen allemaal graag blijven wonen. Dat moet echter wel kunnen. Als de zorg niet op maat is dan worden de problemen uiteindelijk alleen maar groter. De kosten kunnen niet meer beheerst worden. Laten we daarvoor waken in 2016.

Fractievoorzitter SP