SP: supermarktproject zaterdag 23/01 gaat niet door.

22 januari 2016

SP: supermarktproject zaterdag 23/01 gaat niet door.

Foto: Jan Raaimakers

Het dagelijks bestuur van de SP Bernheze heeft vrijdag 22-01  besloten dat de gebruikelijke supermarktenquête van zaterdag 23/01 niet doorgaat. Het onderwerp was het mogelijk vestigen van een AZC voor maximaal 500 asielzoekers in Heesch.

Diverse signalen omtrent de veiligheid van de SP-leden, die de enquête zouden afnemen, waren aanleiding tot dit besluit.

De veiligheid voor de mensen die de enquête afnemen dient volledig gegarandeerd te zijn. Omdat dit niet het geval was, wilde het dagelijks bestuur van de SP Bernheze geen enkel risico lopen. Derhalve gaat de enquête niet door zaterdag 23-01.

De SP Bernheze wijst er voor de volledigheid op dat iedere inwoner van Bernheze zijn of haar opmerkingen ten aanzien van een AZC via de website van de SP kwijt kan. Zie daarvoor https://bernheze.sp.nl/  Veel inwoners maakten daar al gebruik van.

Fractievoorziter SP Bernheze

Jan Raaimakers

Afdelingsvoorzitter SP Bernheze

Ik kan me jullie standpunt volledig begrijpen......sterkte.
Harry Kemper
Lid actieteam SP Nieuwegein

Het spijt me dat nadat er mensen naar huis gestuurd werden opde infomarkt en dat de inspreek tijd maandag nu weer negatieve dingen zijn richting u en uw mensen. Ik krijg als buurtbewoner steeds meer het gevoel dat al doen we ons best ,het tegen ons werkt.Ik ben met de dag ongeruster dat ik maandag niet word begrepen ,dat we voor kleinschalige opvang zijn.wij wonen aan de rand van het dorp ,laat kleinschalige opvang ,verspreid over de 5 kernen van bernheze,gedeelde smart ,halve smart zijn.