SP eist compensatie 12% stijging rioolbelasting

12 december 2015

SP eist compensatie 12% stijging rioolbelasting

In 2016 zal de rioolbelasting met 12% omhoog gaan. De rioolheffing valt voor iedere woningeigenaar 12% hoger uit. Dat dankt u niet aan de SP Bernheze. Op maandag 5 oktober stemde de SP tegen deze onwaarschijnlijke lastenverzwaring. De SP Bernheze zal op 17 december in de gemeenteraad compensatie eisen voor U.

Compensatie 12% verzwaring

Lasten met 12% verhogen is ongekend. Partijen als de VVD, die altijd om het hardst roepen dat de lasten te hoog zijn, stemden voor deze lastenverhoging. De SP Bernheze kan niet begrijpen dat er politieke partijen zijn die in deze tijd lasten met 12% verhogen voor de inwoners. De inwoners die al jarenlang de koopkracht achteruit zien gaan. Zij leveren nu nog tientallen euro’s extra in, omdat de lasten voor het riool met 12% stijgen. De SP Bernheze wilde niet dat inwoners 12% lastenverzwaring kregen. Daarom was de SP tegen deze verhoging van de lasten met 12%. Maar de meerderheid van de gemeenteraad liet deze verhoging toch doorgaan. Op 17 december aanstaande zal de SP Bernheze daarom voorstellen indienen. Dit om deze lastenverzwaring te compenseren voor  alle huiseigenaren in Bernheze. Ja, u leest het goed. De SP komt ook op voor de huiseigenaren van Bernheze. De SP wil niet dat de eigenaren van woningen in Bernheze met extra lasten te maken krijgen. Let dus goed op de komende week. Mocht het voorstel van de SP een meerderheid halen, dan krijgt iedere woningbezitter een compensatie voor de gestegen rioolheffing!

SP Bernheze