SP: Begeleid wonen in Heeswijk-Dinther!

26 december 2015

SP: Begeleid wonen in Heeswijk-Dinther!

Op 17 december 2015 hield de SP Bernheze een betoog voor begeleid wonen. Begeleid wonen in Heeswijk-Dinther voor mensen met een beperking. Commercieel niet interessant, dat was duidelijk. Al ruim 10 jaar komt het project niet van de grond. Met alle gevolgen van dien. Teleurstelling. Onbegrip. Verdriet. Machteloosheid. De SP Bernheze sprak dit allemaal uit in de raadsvergadering van 17 december. De SP diende nogmaals een motie (verzoek aan de wethouders) in.

Motie begeleid wonen.

Bouwen voor mensen met een beperking doe je niet als je op geld uit bent! Dit vraagt iets anders dan geldbejag. De beschikbare huursom is zeer gering. Dit zijn mensen met een inkomen op het absolute minimum. Enkel door MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) is hier iets mogelijk. Of onmogelijk, als je naar de laatste 10 jaar kijkt. Telkens haken de commerciële partijen af. De conclusie van de SP was helder. We zullen als gemeente zelf stappen moeten zetten. De SP Bernheze riep met een motie (voorstel aan de wethouders) op om die stappen te zetten. De SP Bernheze is er trots op dat wethouder Glastra van Loon het voorstel ondersteunde. Met deze aangenomen SP motie komt het project toch een stap dichterbij. We zijn er nog niet, maar het vertrouwen is er.

Goed 2016

Langs deze weg wenst de SP Bernheze iedereen een sociaal, goed en gezond 2016 toe. Moge het nieuwe jaar ieder wat positiefs brengen. Dat hebben we met zijn allen wel nodig.

Jan Prinsen

SP Bernheze