SP: Bernheze blijft zelfstandig (Slot)

4 oktober 2015

SP: Bernheze blijft zelfstandig (Slot)

Foto: Jan Raaimakers

Het besluit is gevallen. Er is geluisterd naar de wens van de mensen! Bernheze blijft zelfstandig. Precies wat 80% van de inwoners wilde. De SP is er trots op dat 15 van de 21 raadsleden luisteren naar de wil van de inwoners. Een zelfstandige koers, waarbij we goed zorgen voor de mensen. Zeker voor hen die dat zelf niet meer kunnen. We leveren Bernheze niet uit aan de waan van groot, groter, het grootst. We houden het stuur stevig in handen.

Rapporten of realiteit?

In de politiek hebben sommigen de neiging zich te laten leiden door dure rapporten. Met de gedachte: “Dan zal het wel goed zijn”. De SP Bernheze is daar wars van. Eerst luisteren naar de mensen. Het moet tenslotte om de mensen gaan! De enquêtecommissie van de SP Bernheze heeft de laatste maand overuren gemaakt. Op een drietal plekken in Bernheze vroeg de SP naar de mening van de mensen. Zelfstandig blijven of niet. Voor 80% van de mensen die ondervraagd werden, was zelfstandig blijven de beste keuze. Dan is het zaak om te kijken of je die wens van de mensen kunt vervullen. In Bernheze kan dat prima. Bernheze is financieel gezond. Bernheze heeft een hoog niveau van dienstverlening. Recente mediaonderzoeken ondersteunen dat met concreet bewijs! Er liggen geen lijken in de kast in de vorm van grondposities. Allemaal keurig afgeboekt. De realiteit verslaat het rapport, dat op splitsen van Bernheze wilde aansturen. De keuze tot 2025 is gemaakt. Zelfstandig Bernheze.

Fractievoorzitter SP