SP: Over de toekomst van Bernheze

2 mei 2015

SP: Over de toekomst van Bernheze

Foto: SP

In opdracht van de provincie Noord-Brabant kijkt Bernheze naar de toekomst. Een uitgebreid proces waarbij er naar de mening van de inwoners gevraagd wordt. Mogelijk wordt u uitgenodigd voor een inspraakavond. De uitnodiging komt via de gemeente. Mocht u niet uitgenodigd worden. praat dan mee via email (toekomst@bernheze.org) of via www.bernheze.org/toekomst. Laat u mening horen. De SP vindt uw mening belangrijk.

Toekomst

Al enkele maanden loopt het onderzoek naar de toekomst van Bernheze. De gemeenteraad heeft een begeleidingsgroep geformeerd. Het bureau Wagenaar en Hoes helpt mee. Er zijn gesprekken geweest met buurgemeenten, bestuurders van diverse organisaties en ondernemers. Op zoek naar het antwoord op de vraag van de provincie. Hoe wil Bernheze verder na 2020? Er liggen 3 mogelijkheden voor. We blijven zelfstandig als Bernheze. Bernheze gaat fuseren met een andere gemeente. Bernheze valt uiteen en de kernen sluiten bij andere gemeenten aan. Op 1 en 3 juni gaat de gemeente in gesprek met telkens 150 inwoners vanaf 16 jaar en ouder. (in totaal dus 300) Dat is 1% van de bevolking. Mensen kunnen dan vooral vertellen wat zij belangrijk vinden voor de toekomst. Het moet tenslotte om de mensen gaan, blijft de mening van de SP Bernheze. Belangrijk is de afweging of we zelfstandig onze boontjes kunnen en willen blijven doppen. Of gaan we mee in groot, groter het grootst? Geef u mening, ook als u niet voor de inspreekavonden op 1 en 3 juni wordt uitgenodigd.

Contact

Heeft u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze? Neem dan contact op met een van de SP kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Toon van Vugt (tel. 0413-292870) voor Heeswijk, Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode.

Fractievoorzitter SP