SP: Coalitieakkoord Provincie Noord-Brabant

16 mei 2015

SP: Coalitieakkoord Provincie Noord-Brabant

Foto: Jan Raaimakers

Het nieuwe provinciebestuur is bekend! En ja. De SP bestuurt opnieuw mee in de provincie. Voor Bernheze erg belangrijk. Wat gaat de provincie doen om de gevolgen van de uit de hand gelopen reconstructiewet verder te repareren? Komen er urgentiegebieden voor de intensieve veehouderij? Gaat de Brabantse Zorgvuldigheidsscore Veehouderij (BZV) effect hebben. Komen er minder dieren in de urgentiegebieden?

Coalitie Brabant

Goed nieuws voor Noord-Brabant. De SP bestuurt de komende vier jaar wederom mee in de provincie. De kiezers beloonden de SP immers met een extra zetel in de Provinciale Staten. Daar liggen een aantal klussen te wachten. Hoe gaan we verder met Agrifood Capital? Wat gaan we doen om Brabant verder te vergroenen? Maar vooral de urgentiegebieden voor intensieve veehouderij zijn punt van zorg. Op plekken in Bernheze is sprake van overlast door (te) grote concentraties dieren. Deze urgentiegebieden komen steeds duidelijker in beeld. Ruimtelijk gezien kan daarop gestuurd worden. Geen verdere dierconcentraties in gebieden die al op rood staan. Een afwaartse beweging inzetten. Belangrijk in deze is de uitslag van het bevolkingsonderzoek naar de gezondheidsaspecten van intensieve veehouderij. Op basis van wetenschappelijke inzichten is dan verdere wet- en regelgeving mogelijk. Uniformiteit, maar tegelijk ook maatwerk per gebied, regio of gemeente. De SP Bernheze rekent op doortastend beleid vanuit Den Bosch. Duidelijkheid voor iedereen. Van ondernemer tot bewoner(s) van het buitengebied. Op die manier komt er een einde aan een lange periode van onduidelijkheid, onzekerheid en frustraties. Dat is voor iedereen goed.

Contact

Heeft u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze? Neem dan contact op met een van de SP kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Toon van Vugt (tel. 0413-292870) voor Heeswijk, Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode.

Toon van Vugt

SP Ruimtelijke Zaken