SP Bernheze: Vaarwel Leo Steenbakkers

23 mei 2015

SP Bernheze: Vaarwel Leo Steenbakkers

Foto: Jan Raaimakers

Op 16 mei jl. begon SP-Bernheze icoon Leo Steenbakkers aan een nieuwe reis. De afdeling zal Leo missen. In de tijd die Leo onder ons was, hebben we van en met hem genoten. Alom aanwezig, humorvol en scherp van geest. Zo kende de SP Leo. De herinneringen aan Leo zullen op termijn het verdriet verdringen.

Leo was Leo

Vanaf de oprichting van de SP afdeling, in toen nog Heesch, was Leo Steenbakkers erbij. In 1986 het eerste SP raadslid in Heesch. Later, vanaf 1994 Bernheze. Bij Leo stond kennis van zaken voorop in de gemeenteraad. Naast het werk in de gemeenteraad, wat hij tot 1995 deed, werkte Leo mee aan tal van initiatieven. Het meest geroemd was het politiek café ZOUT in Oss. Later nam Leo ook mede het initiatief voor het politiek café BRUG in Bernheze. Twee initiatieven die doorlopen en waar Leo node gemist zal worden. Voor de gemeenschap van Heesch zette hij zich geheel belangeloos in. Zoals dat past bij een ras SP-er. De viering van carnaval en Sint-Nicolaas mocht op de warme belangstelling van hem rekenen. De toneelvereniging Excelsior had in Leo een inspireerde persoon. Aan menig uitvoering werkte hij mee. Wat ons vooral bij blijft, is het optimisme van Leo. Ook toen hij al ernstig ziek was. “Pas gaan liggen, als je omgevallen bent”, luidde zijn motto. De SP afdeling Bernheze is Leo veel dank verschuldigd. Zijn opmerkingen, tips, adviezen en oordelen zullen we missen. Het ga je goed Leo. En ga vooral links naast God zitten!

Christa Kolman

Dagelijks bestuur SP