SP: Staan voor goed onderwijs in Bernheze

11 april 2015

SP: Staan voor goed onderwijs in Bernheze

Foto: Jan Raaimakers

Mogelijk bent u door “Pontius Pilatus Pas” in de vorige editie van de MooiBernhezeKrant op het verkeerde been gezet. De suggestie dat SP geen onderwijspartij zou zijn. Wat een onzin! De feiten zijn aantoonbaar anders! Mogelijk vraagt u eens na bij de Beekgraafschool in Nistelrode, of bij de Emmausschool in Heesch, of bij Het Hooghuis in Heesch. Scholen die, ondanks de financiële crisis vanaf 2008, nieuwbouw konden realiseren.

SP = onderwijs

Goed onderwijs is van het allergrootste belang. Daar wil de SP maximaal in investeren. Hier worden jongeren immers voorbereid op de toekomst. Een goed vak of beroep leren. Dan kun je later jezelf redden in de maatschappij. Bij goed onderwijs horen goede voorzieningen. De SP heeft zich vanaf 2007 sterk gemaakt voor bijvoorbeeld het 4de stamlokaal van Het Hooghuis in Heesch. Hard nodig om de kinderen die in Heesch VMBO onderwijs volgen van dienst te zijn. Daar kan goed onderwijs gegeven worden. Niet voor niets melden steeds meer kinderen zich aan bij deze prachtige school. De SP is buitengewoon trots dat we deze school binnen onze gemeentegrenzen hebben. De SP kiest voor investeren in de kwaliteit. Door kwaliteit van onderwijs voorkom je vroegtijdig schoolverlaten. Dan hoef je daar ook minder geld aan kwijt te zijn. “Pontius Pilatus Pas” wil daar juist wel veel extra geld aan uitgeven! Dat noemt de SP symptoombestrijding. Het paard achter de wagen spannen. Dat kan een keuze zijn. Maar niet de keuze van de SP.

Contact

Heeft u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze? Neem dan contact op met een van onze kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Toon van Vugt (tel. 0413-292870) voor Heeswijk, Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode.

Fractievoorzitter SP