SP: Financiële ruimte Bernheze voor 2016

4 april 2015

SP: Financiële ruimte Bernheze voor 2016

Foto: SP

Het financieel beleid van Bernheze is prima in orde. Sinds 2010 is de SP als college partij mede verantwoordelijk. Gedegen beleid werd gevoerd. Verliezen op grondposities werden direct genomen. Geen gebakken lucht in de begrotingen. Alleen de hoogst noodzakelijke uitgaven werden in 2014 en 2015 gedaan. Een duidelijke pas op de plaats. Zeker gezien de taken voor WMO, Jeugdzorg en werkgelegenheid vanaf 1-1-2015. Het beleid is dermate degelijk geweest, dat er in 2016 weer ruimte is om te investeren.

2016

Het goede nieuws kwam onlangs naar buiten. Door gedegen begrotingsbeleid in de afgelopen jaren is er financiële ruimte voor 2016. Een aantal zaken kunnen opgepakt worden. Zoals Plein 1969 in Heeswijk-Dinther, het stationsplein in Heesch en de accommodatie van HVCH. Door tijdig de tering naar de nering te zetten, is Bernheze op financieel gebied een gezonde gemeente. Lasten horen tot de laagste van Nederland. En de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Bernheze zorgt goed voor haar inwoners. Met speciale aandacht voor inwoners die het moeilijk hebben. Extra voorzieningen voor de minima. Een sociaal fonds voor schrijnende gevallen. De pas op de plaats in 2015 was een verstandige keuze. Daar plukt Bernheze nu de vruchten van. Voor nieuw beleid en investeringen is nog extra geld beschikbaar. Daarover kan in de gemeenteraad besloten worden. De SP ziet uit naar de discussie daarover. Het geld voor het sociale domein (WMO, minima, jeugd en participatie) blijft geoormerkt. Daar gaan we geen straatlampen voor kopen!

Contact

Heeft u vragen of wilt u zaken aan de kaak stellen in Bernheze? Neem dan contact op met een van onze kerncontacten. Zij staan u bij met raad en daad. Toon van Vugt (tel. 0413-292870) voor Heeswijk, Dinther, Loosbroek en Vorstenbosch. Christa Kolman (tel. 0412-451398) voor Heesch en Nistelrode.

Fractievoorzitter SP